Strona główna Fakty żywieniowe Jak się żywić? Przepisy Historia diety Forum  

  Forum dyskusyjne serwisu www.DobraDieta.pl  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Hannibal
Sob Gru 22, 2012 16:07
Popraw zdrowie i kondycję w jedną minutę!
Autor Wiadomość
Magdalinha 

Pomogła: 22 razy
Dołączyła: 16 Paź 2008
Posty: 881
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 28, 2012 23:33   Popraw zdrowie i kondycję w jedną minutę!

"Popraw zdrowie i kondycję w jedną minutę!

Podczas gdy wielu z nas zastanawia się ile ćwiczeń musimy wykonać by poprawić swoją kondycję oraz zdrowie, amerykańscy naukowcy postanowili ugryźć to pytanie z drugiej strony i sprawdzić jak mało musimy ćwiczyć, by uzyskać jakiekolwiek efekty. Wyniki okazały się co najmniej satysfakcjonujące!

Na wniosek badań przeprowadzanych przez „jajogłowych” z Uniwersytetu McMaster w Hamiltonie do testów zaproszono dwie grupy osób, z których jedna składała się z ogólnie zdrowych kobiet i mężczyzn w średnim wieku, zaś druga z ludzi, u których zdiagnozowano problemy z sercem.

Każdy uczestnik badań miał przebadane tętno, które zmieniało się wraz z angażowaniem badanego w jazdę na rowerku. Pierwsze wyniki nie były zbyt optymistyczne. Zarówno w jednej, jak i w drugiej grupie pomiary nie były zbyt pozytywne, co tylko dowodziło poważne braki formy u pacjentów.

Prawdziwy proces badawczy rozpoczął się jednak dopiero wtedy gdy wszyscy badani zgodzili się spróbować metod treningowych zaproponowanych przez naukowców. Przez lata Amerykańskie Stowarzyszenie Kardiologiczne zalecało osobom chcącym poprawić swoje zdrowie realizowanie planów treningowych zakładających wykonywanie średnio-ciężkich ćwiczeń w przeciągu czasu wynoszącym 30 minut.

Ostatnim pomysłem naukowców były ćwiczenia przerywane (HIIT – high-intensity interval training), które proponowały nam wysiłek trwający zaledwie 30 sekund, ale za to przy maksymalnym dla naszego ciała tętna. Po 6 tygodniach stosowania takiego planu okazało się, iż badani osiągali rezultaty porównywalne nawet do osób praktykujących wielogodzinne sesje treningowe! I to przy 90% mniejszym nakładzie czasu!

Naukowcy jednak doszli niedawno do wniosku, że nie każdy będzie skłonny wykonywać tego typu ćwiczenia i opracowali jego nieco lżejszą wersję. Nowy system zakłada wykonywanie tych samych czynności, ale już przez okres 1 minuty oraz tętnie na 90% maksymalnej wartości. Pomysłodawcy sugerują by owymi ćwiczeniami była albo jazda na rowerku, albo chociaż bieg pod jakąś stromą górkę. Proces jednak powinien być powtórzony 10 razy w przeciągu dnia w liczbie dwóch sesji na tydzień.

Pierwsze efekty dało się zauważyć już po dwóch tygodniach! Wszyscy pacjenci doświadczyli wyraźnej poprawy zarówno pod względem swojego stanu zdrowia, jak i kondycji fizycznej. Co więcej, lżejsza wersja HIIT-u okazała się bardzo przyjazna także dla osób z problemami kardiologicznymi, jako że tak krótki czas wysiłku nie był w stanie zagrozić ich pracy serca.

Oczywiście nie oznacza to, że możemy sobie w końcu darować nasze karnety na siłownie. Naukowcy podkreślają, że długie i regularne ćwiczenia zawsze będą nam dawać większą szansę na lepsze rezultaty, ale przynajmniej pojawiła się jakaś sensowna alternatywa dla tych, którzy nieustannie cierpią na brak czasu."

http://www.sportweek.pl/p...a-minute/31818/

Bardzo lubię taką efektywność ;)
 
     
Jabłuszko 

Dołączyła: 02 Lip 2012
Posty: 7
Wysłany: Wto Sie 21, 2012 23:28   

Stowarzyszenie SARCOMA oraz Urząd Dzielnicy Ursynów zaprasza wszystkich do wyruszenia w ONKO-BIEG, którego celem jest popularyzowanie tematyki zachorowań na nowotwory oraz wspieranie tysięcy osób chorych na raka. Taki bieg nic nie kosztuje a może być ogromnym wsparciem dla potrzebujących, ponieważ im większa będzie liczba uczestników biegu tym większa suma środków zostanie przekazana przez sponsorów na leczenie chorych. Bieg rozpocznie się 2 września o godz. 11 przy ul. Roentgena 5. Dołączajcie zatem do wydarzenia oraz zapraszajcie znajomych :)
Zapraszamy na Oficjalną stronę Onko-biegu!
 
     
Ala_P 

Dołączyła: 13 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: Czw Gru 13, 2012 12:19   

Ciekawe czy sprawdziłoby się to powiedzmy przy 3 sesjach dziennie po 3 minuty. 10 sesji chyba dość trudno rozplanować w ciągu całego dnia.
 
     
yarosh1980 

Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 742
Ostrzeżeń:
 7/2/3
Wysłany: Pon Sty 07, 2013 21:06   

Magdalinha napisał/a:
Pomysłodawcy sugerują by owymi ćwiczeniami była albo jazda na rowerku, albo chociaż bieg pod jakąś stromą górkę.

"chociaż"? To bieg pod górkę jest łatwiejszy od jazdy rowerem po drodze? Ci goście chyba nigdy pod górkę nie biegali. Gdy ja w parku 3 Stawy wbiegnę raz pod moją górkę o nachyleniu 30 stopni, to już jestem nieźle podmęczony (tylko na początku). A co tam jakaś jazda rowerem. Przecież rower to jest ułatwienie dla mięśni i ciała, urządzenie to minimalizuje wysiłek i raczej nie wyrobi się tym kondycji. Nie ma porównania do biegania pod górkę, które nieźle daje kopa. Wątpię czy ktokolwiek dałby radę wbiec na jakąś dużą górę w Zakopanem zamiast wjeżdżać wyciągiem linowym czy piechotą. W lecie 2002 r. gdy podjeżdżałem i ławka była dość nisko podłoża to z niej wyskoczyłem na trawiaste podłoże i wbiegałem pod całą górkę po tej trasie co idzie wyciąg. Spróbowałem też zwykłym szlakiem i to z plecakiem, ale musiałem robić co chwilę przerwy, bo strasznie wyczerpujący był ten bieg pod górę. Inni ludzie jak zobaczyli że wbiegam pod górę to mówili "oszalał?". No ale wtedy miałem gorszą kondycję niż teraz. Teraz może bym wbiegł nie przystając ani na chwilę.
Ostatnio zmieniony przez yarosh1980 Pon Sty 07, 2013 21:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
kama02

Dołączył: 20 Maj 2019
Posty: 1
Wysłany: Wto Maj 21, 2019 13:08   

Trening interwałowy jest bardzo korzystny. Sama po tym artykule http://jestesmyzdrowi.eu/...-nich-wiedziec/ zaczęłam trenować i wydaje mi się, że moja forma znacznie się polepszyła, przez te ostatnie kilka tygodni.
Ostatnio zmieniony przez kama02 Wto Maj 21, 2019 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sarak

Dołączył: 13 Mar 2021
Posty: 7
Wysłany: Śro Lip 21, 2021 18:35   

W zasadzie ja uważam, że nie ma to jak szukanie sposobu na bycie mega dopasowanym i oryginalnym, ale wydaje mi się ogólnie, że nie da się tak po prostu nagle zdrowym. To jest niemożliwe. Można ogólnie wprowadzić kilka modyfikacji, by koniec końców jednak zadbać o zdrowie. To to rozumiem. A przykładem może być taki https://sklep.isport.pl/pl/c/Rowery-Szosowe/355/1/full rower. A w sumie seria rowerów.
 
     
Rito 

Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Paź 31, 2021 20:27   

Dbanie o zdrowie nie wiąże się jedynie z aktywnością fizyczną, gdyż wiele groźnych chorób może rozwijać mimo jej. Ze swojej strony polecam rezonans magnetyczny, który pomoże w analizie całego organizmu. W pracowni https://radiomedica.pl/ możecie wykonać takie badanie, a wyniki uzyskacie bardzo szybko.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Akademia Zdrowia Dan-Wit informuje, że na swoich stronach internetowych stosuje pliki cookies - ciasteczka. Używamy cookies w celu umożliwienia funkcjonowania niektórych elementów naszych stron internetowych, zbierania danych statystycznych i emitowania reklam. Pliki te mogą być także umieszczane na Waszych urządzeniach przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej o celu stosowania cookies oraz zmianie ustawień ciasteczek w przeglądarce.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł

Copyright © 2007-2022 Akademia Zdrowia Dan-Wit | All Rights Reserved