Strona główna Fakty żywieniowe Jak się żywić? Przepisy Historia diety Forum  

  Forum dyskusyjne serwisu www.DobraDieta.pl  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Molka
Pon Gru 24, 2012 13:31
Pomoc przy dobraniu diety ;)
Autor Wiadomość
Jancia

Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 2
Wysłany: Pią Lip 09, 2010 06:47   Pomoc przy dobraniu diety ;)

Pierwszy post na forum także wypadałoby się przywitać... więc... WITAM ;) Przejdę do tematu. Mam 168 cm wzrostu, ważę około 60 kg, lat 20. Coraz częściej spotykam się z nietolerancją przez to, że jestem "drobny". Czas przytyć, wyczytałem już dużo na ten temat, stwierdziłem, że najlepszym wyjściem będzie dobra dieta a nie jakieś odżywki itp. Wiem, że musze dziennie wrzucać w siebie więcej kalorii niż mój organizm da rade spalić, znalazłem także kalkulator, który obliczył mniej więcej ile tychże kalorii potrzebuje (http://www.programy.u.waw...nie-kalorie.php ) no i wyszło tak:

Aby przytyć około 2 kg na tydzień potrzebuje:

4093.96 kcal rozłożone na:

Węglowodany(55%): 2251.68 kcal co daję 562.92 gram

Białko(15%): 614.09 kcal co daję 153.52 gram

Tłuszcz(30%): 1228.19 kcal co daję 136.45 gram


Kwestia jest taka, że potrzebuje pomocy w ułożeniu jakiejś diety, może doradzicie coś i razem wspólnie coś się ułoży? próbowałem już sam coś wytworzyć, niestety za każdym razem się gubiłem i w końcu się poddałem xD Pozdrawiam serdecznie
 
     
arturtsk

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 189
Wysłany: Pią Lip 09, 2010 11:31   

Nietolerancja że jesteś drobny...Może najpierw przestań być sterowany przez otoczenie? Uodpornij się od tego.. Jeżeli Tobie osobiście to dokucza o poczytaj tutaj na temat sposobów odżywiania, dobierz sobie odpowiedni trening by rozbudować tą "drobną" sylwetke. Trzymaj sztywno dietę trening i regeneracje a efekty przyjda szybko.
 
     
Fezie

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 54
Wysłany: Pią Lip 09, 2010 15:40   

Po pierwsze, nie spiesz się z przybieraniem na masie.

Po drugie, według mnie 4000 kcal to zdecydowanie za dużo dla ciebie. Jedząc tyle zyskasz 2 kilogramy na tydzień, ale większość z tego to będzie tłuszcz, a chyba tego nie chcesz? ;-)

Liczyłeś sobie ile jadłeś kalorii dotychczas? :-)

Po trzecie, na tym forum mamy zwolenników diety niskowęglowodanowej, dlatego każdy ci odradzi spożywanie 560g węglowodanów dziennie. Warto zapoznać się z książką "Życie bez pieczywa" Wolfganga Lutza.

Dalej, bardzo ważna jest aktywność fizyczna, co już zostało napisane. Ja na twoim miejscu stosowałbym trening siłowy całego ciała 3x/tydz + trening aerobowy 1x/tydz np bieganie.

A jeżeli chodzi o dietę, to jedz mięso, podroby, jajka, nabiał, owoce morza, ryby, warzywa. Unikaj natomiast bezwartościowej, przetworzonej żywności typu słodycze, czipsy, kolorowe gazowane napoje, fast-foody itp
 
     
Jancia

Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 2
Wysłany: Sob Lip 10, 2010 14:47   

arturtsk, wiesz co nie tyle, że jestem sterowany tylko męczy mnie to ciągłe dogadywanie itp. chce żeby wkońcu się przymkneli, a przy okazji wyjdzie mi to na dobre ;)




Fezie, jeśli chodzi o trening to niestety ale nie dam rady, praca plus dom robią swoje i na to po prostu nie ma czasu, ewentualnie w weekend coś moge porobić, a jeśli chodzi o liczenie kalorii to nigdy tego nie robiłem, zawsze myślałem że to dla bab ;p mógłbyś polecić mi jakąś tabele która pomoże mi to zliczyć? xD wiesz chodzi mi o to które produkty ile kalorii mają itp xD
 
     
Fezie

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 54
Wysłany: Sob Lip 10, 2010 18:21   

No to poświęć weekend na treningi, lepsze to niż nic. :-) Możesz również porobić w domu jakieś proste ćwiczenia ogólnorozwojowe z obciążeniem własnego ciała typu pompki, brzuszki, przysiady, podciąganie na drążku. Na pewno znajdziesz na to kilka minut dziennie.

Przy twojej wadze i poziomie aktywności 4000kcal byłoby dla ciebie o wiele za dużo. ;-) Na początek myślę, że wystarczyłoby połowę mniej, czyli 2000 kcal, a być może jeszcze mniej, ale nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć. ;-) Ale mniejsza z kaloriami, zacznij regularnie ćwiczyć i jedz wg apetytu wartościowe produkty, a będziesz zadowolony.


Na DobrejDiecie masz tabelkę -> http://dobradieta.pl/tabele.php
 
     
zenon 
Tygrys

Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 5624
Skąd: z nienacka
Wysłany: Śro Mar 02, 2011 16:46   

Fezie napisał/a:
Po trzecie, na tym forum mamy zwolenników diety niskowęglowodanowej, dlatego każdy ci odradzi spożywanie 560g węglowodanów dziennie


No, ja i "tomtom" nie odradzimy 8)
_________________

(\_/)
(O.o)
(> <)
This is Bunny.
Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
 
     
zyon 


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 8432
Wysłany: Pon Cze 27, 2011 13:04   

U tomtoma to juz oddzielny dzial na porady zdrowotne powstal.
_________________
Nauka:nigdy więcej! Po maturze chodziłem na 3 różne studia, jednak okazało się że wykształcenie to nie jest coś dla mnie. I tak oto twój argument spala na konewce:) To takie krótkowzroczne masło maślane.
 
     
Rafao_o 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 43
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 09:33   

@Jancia

Cytat:
męczy mnie to ciągłe dogadywanie itp. chce żeby wkońcu się przymkneli, a przy okazji wyjdzie mi to na dobre


Witam :) . Powinieneś zastanowić się czy robisz to dla siebie czy dla innych. Nic na siłę. Sam mam 190cm wzrostu i ważę 78kg. Również jestem szczupły i od zawsze mnie tak komentowali: ale chudzielec. Przechodziłem przez podobny etap jak Ty. Z racji tego, że uwielbiam sport bardzo ciężko było mi przytyć. Ostatecznie nie postawiłem na zaśmiecanie swojego organizmu pustymi kaloriami tylko (1) świadome odzywianie + (2) ćwiczenia domowe + (3) basen.
(1) Solidaryzuje się z Fezie
(2) Polecam Ci różne rodzaje pompek i przede wszystkim drążek - znakomicie rozwija górną partię pleców, biceps, triceps, oraz brzuch (i inne) - szczególnie jeżeli ćwiczysz podnoszenie wyprostowanych nóg w zwisie. Dodatkowo pozostawanie w zwisie znakomicie rozciąga. Nie zapominaj również o nogach. Szeroki wachlarz ćwiczeń możesz zaczerpnąć ze specjalnych programów ćwiczeniowych dla domowników, które dostępne są w internecie. Polecam P90X oraz Insanity - oba treningi strasznie intensywne, jednak Twoim zadaniem jest zaczerpnięcie kilku ćwiczeń na każdą partię ciała i stworzenie własnego programu. Pamiętaj - nie spiesz się! Efekty pojawią się same. Bądź systematyczny i porządnie się odżywiaj.
(3) Wg mnie jednak najlepiej rozwija basen: opór wody kształtuje każdy mięsień Twojego ciała, wpływa znakomicie na kręgosłup i działa dodatkowo rozciągająco. Wystarczy byś pochodził na basen 1-2 razy w tygodniu. Na samym basenie możesz także popracować nad nauką stylów pływania (np. motylkowy) i korzystać z takich udogodnień jak płetwy (większy opór wody dla nóg - większa praca mięśni) czy też łapek (odpowiednik płetw dla dłoni). Wystarczy spojrzeć na budowę pływaków - to najbardziej naturalnie zbudowani sportowcy (oczywiście by dojść do takiej budowy trzeba by było pływać zdecydowanie więcej) - basen jednak jest znakomitym uzupełnieniem treningu i znakomicie poprawia kondycję.

W moim przypadku masa ciała wzrosła z 70 do 78kg przez rok. O dziwo wyglądam bardzo podobnie jeżeli chodzi o "gabaryty" - dalej jestem szczupły. Różnica jest taka, że teraz jestem wyrzeźbiony. To jednak zależy od Ciebie jak chcesz wyglądać. Stawiasz na wygląd Bruce'a Lee czy Mariusza Pudzianowskiego?
Dodatkowo, podchodź zawsze z dystansem i usmiechem do komentarzy, które prawi Ci otoczenie. Ja zawsze na komentarz "ale jesteś chudy" odpowiadałem żartobliwie "nie mówi się chudy tylko dobrze zbudowany ;) "... Teraz mogę tak powiedzieć bez żartowania. Powodzenia życzę i naprawdę polecam programy P90X oraz Insanity - zostały stworzone przez firmę BeachBody specjalnie dla osób, które nie mają czasu chodzić na siłownię - stąd wszystkie ćwiczenia wykonujesz albo bez żadnych urządzeń (Insanity) albo z pomocą hantelków i drążka (P90X) - to wszystko czego potrzebujesz, reszta to Twój własny cieżar ciała. Pozdrawiam !
 
     
Octavio

Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 13
Wysłany: Śro Maj 29, 2013 13:16   

You can do it easily by making a bit of effort,You need to eat the correct food and have to maintain your physical stuff.

Eat food which contain nutritional richness and doesn't contain artificial ingredients.

Do push ups,pull ups that will help you a lot in gaining mass at upper body.cycling and running are best for lower body.
 
     
Octavio

Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 13
Wysłany: Sob Cze 01, 2013 14:22   

You can do it easily by making a bit of effort, you need to eat the correct food and have to Maintain your physical stuff. Which Eat food contain nutritional richness and does not contain artificial ingredients. To push ups, pull ups That will help you a lot in Gaining Mass at upper body.cycling and running are best for lower body.
_________________
Orlando boot camp
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Akademia Zdrowia Dan-Wit informuje, że na swoich stronach internetowych stosuje pliki cookies - ciasteczka. Używamy cookies w celu umożliwienia funkcjonowania niektórych elementów naszych stron internetowych, zbierania danych statystycznych i emitowania reklam. Pliki te mogą być także umieszczane na Waszych urządzeniach przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej o celu stosowania cookies oraz zmianie ustawień ciasteczek w przeglądarce.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł

Copyright © 2007-2018 Akademia Zdrowia Dan-Wit | All Rights Reserved